vrijdag 29 november 2019

Grote verschillen in mondelinge taalvaardigheid leerlingen s(b)o

Nationale Onderwijsgids
Grote verschillen in mondelinge taalvaardigheid leerlingen s(b)o
Er zijn grote verschillen in de beheersing van luister-, spreek- en gespreksvaardigheden tussen leerlingen in het speciaal basisonderwijs (sbo) en speciaal onderwijs (so). Dat blijkt uit de peiling Mondelinge taalvaardigheid einde sbo en so, de eerste peiling die ook in het speciaal onderwijs (alleen op voormalig cluster 4-scholen) is uitgevoerd. Dit meldt de Inspectie van het Onderwijs.
Lees verder

Amsterdamse scholen mogelijk over op vierdaagse schoolweek
Amsterdamse scholen moeten nu serieuze maatregelen nemen in de strijd tegen het lerarentekort. Onbevoegden voor de klas, grotere groepen of een vierdaagse schoolweek zijn structurele maatregelen die mogelijk doorgevoerd gaan worden. Dit meldt Het Parool.
Lees verder